כוחנו באחדותינו / גואל ועקנין

    גואל ועקנין No Comments on כוחנו באחדותינו / גואל ועקנין
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שום דבר לא הכין אותנו, היושבים ברחבה הגדולה שהפכה לאולם ענק המכיל אלפי מוזמנים מכל רחבי העולם למה שיקרה בדקות הבאות. גם רצף השירים שנוגנו בזה אחר זה בליווי מקהלה אנושית גדולה ומיוחדת לא הכינו אותנו לקראת ההמשך. ואז, מעט לפני חצות הלילה וכמעט ללא התראה מוקדמת הכל החל לנוע מהר מאוד. תכונה רבה הורגשה באויר ושניות ספורות לאחר מכן נכנס הרב'ה לאולם הענק שהוסב לשם כך מבעוד ואף אובזר בפאראנצ'עס מהרצפה ועד לתקרת האולם כדי להכיל את האלפים שבאו לשמוח ביחד עם מנהיגם את נישואי נכדתו. ולמי שעדיין לא הבין, כל התיאור עד עכשיו זה ממראות חתונת מלכות בית בעלזא שנערכה השבוע.

    מחזה מרנין ומרטיט היה לראות את כל אנשי החצר, זקנים ונערים ישראלים וחוצניקים מרקדים על הפאראנצ'עס כשהשמחה נראית על פניהם ומרגע לרגע היא רק הולכת וגוברת כשהם רואים את אותות השמחה שהולכים וגוברים גם על פניו של האדמו"ר שכל חתונה כזו כמוה כהכנסת אצבע בתוך עינו של הצורר הנאצי ימ"ש שכמעט והכחיד את כל החסידות המפוארת הזו עד שהיה צורך להקים מחדש את הממלכה הזו, ממלכת בעלזא כאן בארה"ק לאחר שש שנות התופת האכזריות.
    בארוע עצמו היה ניתן להבחין בלא מעט אנשים שאינן שייכים לחצר ובכאלו שהכיפה נחה לראשם רק לכבוד המעמד וגם הם עמדו נפעמים נוכח השמחה הגדולה שפרצה מהחסידים גם ללא עזרים פירוטכניים ודומיהם אותם הם רגילים לראות במחוזותיהם השונים.

    אופס, כמעט שכחתי, באותו יום התקיים כאן במדינה עוד אירוע אחר. הבחירות לנשיאות. אז אכן, לאחר קמפיין קשה ומלוכלך שיצא ממטות המתמודדים – לפחות מחלקם – נבחר השבוע נשיא חדש למדינת ישראל וראובן (רובי) ריבלין שמו. עבודה קשה מצפה לו בשיקום מוסד הנשיאות בעיני הציבור לאור התנהלות המתמודדים בקמפיין האחרון שעשו שימוש נרחב בתרגיל הידוע שבו זורקים רפש על המתחרים רק כדי להוריד אותם ממסלול ההתמודדות.

    על נציגי הציבור החרדי לעשות חשבון נפש אמיתי ונוקב עם עצמם. נצחונו של ריבלין הושג רק בגלל אחדות נפלאה בתוך הגוש החרדי שהתייצב עם שבעה עשר נציגיו (פרוש היה בחו"ל) לטובת רובי והוכיחו בזה שענייני הדת גוברים על כל שיקול אחר וכי מאיר שיטרית בעצם תמיכתו בכל החוקים האנטי דתיים בכנסת סידר לעצמו את האופציה להגיע למשכן הנשיא אך ורק כאורח.

    תחי האחדות!



    0 תגובות